Mental härdsmälta, ekonomisk desperation eller helt enkelt gubbsjukt? Nja, Rocos nyhetsprospekt för 2013 var inte direkt någon imponerade trycksak sett till hur man väljer att marknadsföra sina produkter. Fotomodellen ovan återkommer på flera sidor och får även sällskap av några kollegor, det blir inte mer naket än på bilden ovan, men idén känns galet urspårad. Dessutom har man valt underrubriken ”It’s a Man’s World” vilket inte direkt förstärker argumentet att mj-hobbyn passar alla. Har man inte tilltro till att ens egna (tåg)modeller är tillräckligt säljande eller handlar det bara om att synas i mediabruset? Satsningen från Roco har redan uppmärksammats i bloggar och forum med både positiva och negativa kommentarer så uppmärksamhet har de i alla fall fått.
Ska man se till innehållet i katalogen så kan svenska modellrallare under året se fram emot en modell av Dm i orginalutförande med stora lyktor och ekerhjul, Iore i den senaste färgsättningen, Rc6 i ”blixtloksutförande” och ett gäng olika godsvagnar. Har man € 1469 över så kan man dessutom få ett Dm-lok levererat tillsammans med Roco:s nya ”SmartRail”, en form av ”löpband” för modeller, konstruktionen levereras med den nya digitalcentralen Z21 inbyggd. Vet nog nära 1000 bättre sätt att spendera de slantarna, men det finns nog redan ett antal entusiaster som förbokat modellen med löpband!
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.